منوی اصلی
مجله آنلاین جاذبه های علمی ، فرهنگی ایران و کانادا
Online Magazine of Iranian and Canadian Science and Cultural Attractions-OMICS.ca
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm سه شنبه 31 مرداد 1396 08:35 قبل از ظهر نظرات ()


    یکی از میوه هایی که باعث تقویت نیروی جنسی میشود آلبالو است. خوردن روزانه آلبالو به همراه عسل برای تقویت نیروی جنسی بسیار مفید است. خوردن آناناس برای تقویت و تجدید قوای جنسی بسیار مفید است. همچنین گیاه دیگری که خاصیت تقویت کنندگی دارد آووکادو است که بهتر است در دو وعده صبح و عصر میل شود.

    – انار ترش نیروی جنسی را كاهش می‌دهد.

    – میوه انبه مقوی نیروی جنسی است.

    – انجیر و گردو محرك شهوت است. انجیر ۱۰ عدد و گردو یك عدد هنگام صبحانه میل شود.

    – برای تقویت نیروی جنسی و ازدیاد شهوت صبحانه مویز و نخود برشته میل شود.

    – شیره انگور كه مثلث باشد تقویت‌كننده میل جنسی افرد سرد مزاج می‌باشد. منظور از مثلث آن است كه آب انگور را آنقدر می‌جوشانیم كه به یك سوم برسد.

    – سركه كم‌كننده نیروی جنسی است مخصوصاً سردمزاجان.

    – ساعت ۱۰ صبح و ۵ عصر بادام بوداده با كمی عسل میل شود.

    – بادام‌زمینی ۵۰ گرم و عسل یك قاشق غذاخوری و آب هویج یك لیوان بعنوان صبحانه محرك شهوت است.

    – میوه رسیده برگاموت محرك نیروی جنسی است.

    – خوردن پرتقال همراه عسل باعث ازدیاد اسپرم می‌شود.

    – پسته روزی ۱۵ عدد با كمی عسل هنگام صبحانه به مدت ۲۱ روز میل شود.

    – برای تقویت نیروی جنسی پودر تخم تمرهندی ۲۰ گرم را با ۱۰۰ گرم عسل مخلوط نموده روزی ۳ قاشق میل شود و این معجون باعث دیر ارضاشدن می‌گردد.

    – برای تقویت نیروی جنسی ۱۰ صبح و ۵ عصر تمشك میل شود.

    – جهت تقویت قوه باء توت سفید صبح بعنوان صبحانه میل شود.

    – نیم ساعت بعد از نزدیكی خربزه میل شود.

    – از تخمه بوداده خربزه بعنوان تنقلات استفاده شود.

    – از دانه بوداده زردآلو استفاده شود در ضمن دیرهضم می‌باشد كم خورده شود و نباید بیش از ۲۰ دانه در روز خورده شود.

    – مربای شكوفه سیب تقویت‌كننده نیروی جنسی است.

    – هلو تقویت‌كننده نیروی جنسی است بعد از هر غذا یك دانه خورده شود و یا ۱۰ دقیقه بعد از نزدیكی یك دانه میل شود.

    – زیاده روی در خوردن عناب باعث كم شدن شهوت و غرایز جنسی می شود.

    – برای افزایش نیروی جنسی روزی ۱۰ دانه فندق همراه عسل جویده و میل شود.

    – روزی یك قاشق روغن فندق میل شود.

    – موز محرك نیروی شهوت است.

    – نارگیل زیادكننده حرارت غریزی و تحریك كننده مراكز عصبی دستگاه تناسلی و زیادكننده اسپرم است با شكر خورده شود.

    – نارنگی باعث افزایش نیروی جنسی می‌شود.

    – برای تقویت نیروی جنسی شب ۱۰ عدد خرما را در شیر خیس نموده صبح كمی دارچین به آن اضافه كرده بعنوان صبحانه با یك لیوان شیر میل شود.

    – كسانی كه دچار كمبود نطفه شده‌اند: پسته ۱۰ عدد، گردو یك عدد، فندق ۲۰ عدد، كنجد ۲ قاشق غذاخوری، نارگیل ۲ قاشق غذاخوری را با عسل مخلوط كرده بعنوان صبحانه ابتدا معجون را خوب جویده سپس یك لیوان شیر بنوشید.

    – آلبالو باعث ازدیاد اسپرم می‌شود یك ساعت قبل از غذا همراه عسل خورده شود.

    – برای تقویت نطفه ۱۰ صبح و ۵ عصر فندق با خرما میل شود.

    – كسانی كه كمبود نطفه دارند صبحانه از خرمای پخته در روغن زرد گاوی همراه شیر گوسفند میل كنند.

    – برای درمان ورم بیضه خاكستر شاخه‌های انگور را به صورت ضماد بگذارید.

    – برای حفظ سلامتی پروستات و كلیه ۲۰ روز در ماه هر روز ۳ دانه خرما میل شود.

    – به‌مدت۷روز روزی۱۵گرم زرشك جهت ورم پروستات میل‌شود.

    – ورم پروستات: در فواصل غذاهای روزانه زغال اخته میل‌شود.

    – جهت ورم پروستات ۴۰ گرم برگ درخت گلابی را در یك لیتر آب جوشانده هر ۴ ساعت یك لیوان میل شود.

    – كسانی كه بزرگی پروستات دارند از آب هندوانه استفاده كنند البته سرد نباشد.

    – كسانی كه ورم پروستات دارند از دمكرده گل خشك آلو به مدت ۷ روز استفاده كنند، ۲ گرم در ۱۰۰ سی‌سی آب‌جوش ۲۰ دقیقه دم‌كرده میل شود و یا از آلوی خشك هسته گرفته به صورت شیاف استفاده كنند.

    – برای ورم پروستات ۱۰ صبح و ۵ عصر ازگیل میل شود.

    – برای ورم پروستات خوردن پرتقال مفید است.

    – كسانی كه ورم پروستات دارند از هلو استفاده كنند.

    – كمپوت شلیل برای ورم پروستات مفید است.

    – لیموترش بهترین ضدعفونی‌كننده مجاری ادرار، كلیه، مثانه‌ و پروستات است قبل ازغذا یك‌عدد همراه آب بمدت ۷ روز میل‌شود.

    – برای جلوگیری از سرعت انزال ۴۰ گرم شكوفه خشك كرده انبه و ۱۲۰ گرم شكر را سائیده روزی یك قاشق به مدت ۱۴ روز میل شو

    آخرین ویرایش: سه شنبه 31 مرداد 1396 08:37 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm سه شنبه 31 مرداد 1396 12:10 قبل از ظهر نظرات ()

    رابطه خاص رئیس‌شورای‌اصلاح‌طلبان با قاتل مطهری

    آقای مطهری متقاعدم کرد که گروه فرقان یک گروه انحرافی است که انحرافش الان برای همگان مشخص نیست و نمودی ندارد، ولی بعد‌ها مشخص‌تر خواهد شد و حتی به انحرافات بزرگ‌تری هم خواهد انجامید. اینجا بود که متارکه ما با گروه فرقان شروع شد و به برکت تماسی که با آقای مطهری داشتیم، از فرقان جدا شدیم.


    سرویس سیاسی فردا: مرتضی الویری رئیس سنی شورای شهر اصلاح طلب در تهران چندی پیش در بخشی از گفتگویی با نشریه یادآور که رجانیوز آن را منتشر کرده بود، درباره ارتباط وسیع خود با گروه فرقان و قطع آن در نتیجه رابطه با شهید مطهری می گوید: 

    مرتضی الویری

    در نجف، در سه ملاقات طولانی که در خدمت حضرت امام بودم، تمام مسائل مبارزاتی و شرایط ایران را برای ایشان مطرح کردم و پرسیدم چه باید بکنیم؟ امام نسبت به مبارزات مسلحانه نظر مثبتی نداشتند و تاکید کردند که روی آگاه کردن مردم و کار فرهنگی متمرکز شوید. نکته دومی که سرنوشت ما را رقم زد، این بود که من به ایشان گفتم ما که نمی‌توانیم همیشه نزد شما بیاییم و سئوالاتمان را بپرسیم. در داخل ایران به چه کسی مراجعه و نظرات شما را دریافت کنیم؟ امام گفتند آقای مطهری! جواب ایشان کمی برای من ثقیل و عجیب بود!
     
    واقعیت این است که احساس می‌کردم آقای مطهری خیلی انقلابی نیستند! چهره‌های دیگری در ایران بودند که زندان می‌رفتند و آزاد می‌شدند، مثل آقای هاشمی رفسنجانی، آقای خامنه‌ای، آقای منتظری، آقای مروارید، آقای ربانی شیرازی و دیگران. چهره‌های متعددی بودند و برایم کمی ثقیل بود که ایشان چرا ما را به آقای مطهری ارجاع دادند؟ ولی با توجه به ارادت ویژه‌ای که به امام داشتم، پذیرفتم و به ایران برگشتم. من تا آن موقع مطلقاً با آقای مطهری ارتباط نداشتم، ولی با آقای امامی کاشانی زیاد ارتباط داشتم و از طریق ایشان، ارتباط ما با آقای مطهری برقرار شد. فکر می‌کنم شهریور ۵۶ بود. من هر هفته‌، در روزی معین و ساعتی مشخص نزد آقای مطهری می‌رفتم و ایشان را در جریان فعالیت‌های گروه «فلاح» قرار می‌دادم و نظرات ایشان را دریافت می‌کردم. یکی از کارهائی که در اولین جلسات ملاقات با آقای مطهری انجام دادیم، دادن جزوات فرقان به ایشان بود.

    در آن دیدار‌ها، جزوه‌های فرقان را به آقای مطهری می‌دادیم. هر بار که به دیدن ایشان می‌رفتم، اولین مطلبی که باب آن را باز می‌کرد، جزوات گروه فرقان بود. فراموش نمی‌کنم که بعضی‌ جا‌ها را خط می‌کشید و توضیح می‌داد که این عبارت و این طرز تلقی سرانجام به کجا خواهد انجامید. من در آن موارد با آقای مطهری بحث می‌کردم، چون از طرفی می‌خواستم مطلب را دقیق و درست بفهمم و از طرف دیگر چون با «فرقان» ارتباط و همکاری داشتیم، دلم می‌خواست که قضیه ختم به خیر شود! به هرحال بعد از چند جلسه بحث، آقای مطهری متقاعدم کرد که گروه فرقان یک گروه انحرافی است که انحرافش الان برای همگان مشخص نیست و نمودی ندارد، ولی بعد‌ها مشخص‌تر خواهد شد و حتی به انحرافات بزرگ‌تری هم خواهد انجامید. اینجا بود که متارکه ما با گروه فرقان شروع شد و به برکت تماسی که با آقای مطهری داشتیم، از فرقان جدا شدیم.

    روزی در شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نشسته بودیم، مرحوم محمد بروجردی خبری را آورد که انگار سقف روی سرمان خراب شد. او گفت که آقای مطهری را ترور کردند! آن‌ها قبل از انقلاب کار مسلحانه نمی‌کردند و کار فرهنگی می‌کردند. یادم نیست که محمد بروجردی در‌‌ همان جلسه گفت که فرقان مسئولیت ترور آقای مطهری را پذیرفته یا روز بعد گفت. آن‌ها آقای مطهری را ترور کردند و بعد هم مسئولیت آن را پذیرفتند، ما را در وضعیت عجیب و غریبی قرار داد! و متوجه شدیم که اولا آقای مطهری چه هوشیاری عجیبی داشت که در مورد این گروه آن قدر حساس بود و ثانیاً چه وظیفه سنگینی به عهده ما قرار گرفته است، چون ما یکی دو سالی با فرقان ارتباط داشتیم و آقای مطهری را هم خوب می‌شناختیم و وظیفه ایجاب می‌کرد که اگر کاری در تعقیب قاتلین ایشان از دستمان بر می‌آید، انجام بدهیم.
    آخرین ویرایش: سه شنبه 31 مرداد 1396 12:11 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm دوشنبه 30 مرداد 1396 10:45 قبل از ظهر نظرات ()
    برخی از سازمانهای عضو
    سازمان انرژی اتمی ایران
    سازمان ملی استاندارد
    سازمان مدیریت صنعتی
    اداره کل نظارت فنی و مهندسی قوه قضاییه
    سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
    وزارت نیرو
    مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
    لیست همه مراکز عضو
    مرجع دانش (سیویلیکا) | مرجع دانشگاههای ایران | مرجع انجمنهای علمی | پروژه ها و تحقیق دانشجویی | مرجع کتاب | فراخوانهای علمی پژوهشی کشور | افراد مهم علمی کشور | مر
    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm دوشنبه 30 مرداد 1396 08:07 قبل از ظهر نظرات ()
    90 درصد وزرای پیشنهادی روحانی رای می‌آورند.محمد آستانه اصل:با نزدیک‌ترشدن به موعد شروع به کار رسمی دولت دوازدهم و معرفی اعضای کابینه از سوی حسن روحانی به مجلس، بحث‌های پیرامون اشخاص و وزرای احتمالی نیز با شدت و حدت بیشتری در جریان است.

     

    اتحادخبر: با نزدیک‌ترشدن به موعد شروع به کار رسمی دولت دوازدهم و معرفی اعضای کابینه از سوی حسن روحانی به مجلس، بحث‌های پیرامون اشخاص و وزرای احتمالی نیز با شدت و حدت بیشتری در جریان است.

    روزنامه آفتاب‌یزد -  محمدمَهدی حسین‌نیا: در این میان برخی نام‌ها مانند محمدجواد ظریف، بیژن نامدار زنگنه و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی آشکارا و مشخصا با اقبال زیادی روبه‌رو هستند و در مقابل تردیدهای جدی در خصوص بعضی از وزرا و تداوم رویه‌شان وجود دارد.
     
    این بار نیز با توجه به عزم جزم اکثریت اعضای فراکسیون امید برای عدم رای اعتماد به وزرای به احتمال تحمیلی افزایش حواشی در خصوص برخی اسامی، باید منتظر ماند و دید دست آخر حسن روحانی برای دولت دوم خود چه در سر دارد. در این میان و در خلال بالاگرفتن شایعات پیرامون تمدید وزارت رحمانی فضلی در وزارتخانه استراتژیک خود، عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده فراکسیون مستقلین صراحتا از آماده بودن فضای مجلس برای اعطای رای اعتماد به او خبر داد.
     
    یوسفیان ملا تصریح کرد: «آنچه از سوی چند نفری از نمایندگان مطرح شده، اظهارنظرهای کاملاً شخصی برخی همکاران محترم بنده در مجلس شورای اسلامی است، لکن آگاهان نسبت به فضای مجلس می‌دانند که برخلاف فضاسازی‌های منفی که در این اخبار منعکس می‌شود، فضای مجلس کاملاً مساعد برای ابراز رای اعتماد به رحمانی فضلی است». در همین رابطه شهباز حسن‌پور، نماینده فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آفتاب‌یزد به برخی حواشی کابینه آتی پاسخ داده است.
     
    ** در مدت اخیر حواشی و شایعات پیرامون انتخاب وزرای دولت دوازدهم در فضای رسانه‌ای افزایش چشمگیری پیدا کرده که البته طبیعی است، با این حال به‌نظر می‌رسد برای برخی وزرا، شرایط متفاوتی در جریان است و بسیاری از نمایندگان مانند آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی صراحتا در خصوص امتناع از ابراز رای اعتماد به وزرای تحمیلی صحبت کرده‌اند. فکر می‌کنید رویکرد مجلس با اسامی تحمیلی چگونه خواهد بود؟
     
    بنده به‌عنوان عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، اخیرا به همراه سایر دوستان با جناب آقای روحانی جلسه‌ای داشتم. بر اساس قانون اساسی تصمیم نهایی را شخص آقای رئیس‌جمهور می‌گیرند. افراد، جناح‌ها، گروه‌ها و نمایندگان مجلس شاید نظراتی داشته باشند و به‌عنوان مشورت به رئیس‌جمهور اعلام کنند، اما خوشبختانه به خاطر آزادی که امروز در جمهوری اسلامی است و بر اساس اصل تفکیک قوا و شرح وظایف مشخص و مصرح در قانون اساسی، هیچ کس به آقای رئیس‌جمهور نه وزیری را تحمیل خواهد کرد و نه آقای رئیس‌جمهور زیر بار تحمیل وزرا خواهند رفت.
     
    ** با این حال در روزهای اخیر حواشی وجود چنین مناسباتی افزایش پیدا کرده است.
     
    این بحث‌هایی که این روزها در جامعه مطرح می‌شود، موافقان و مخالفان خودش را دارد.
    بعضی از مخالفان و بعضی از جناح‌ها بالاخره دنبال سهم‌خواهی هستند. بنده با هرگونه سهم‌خواهی هر حزب و جناح و باند و دسته‌ای مخالفم و همه باید این را از رئیس‌جمهور بخواهند که وزرای با برنامه، وزرای کارآمد، شجاع، متشخص، متعهد و متدین را انتخاب کنند. وزرایی باشند که با آقای رئیس‌جمهور هماهنگ و همراه و همدل باشند.
     
    ** نظرتان در خصوص تداوم رحمانی فضلی در وزارت کشور چیست؟
     
    من برخلاف نظر برخی از همکارانم وزیر کشور را وزیری موفق و مدیری توانمند می‌دانم. ایشان دارای خصلت‌های بسیار خوب مدیریتی است. چند دوره نماینده مجلس بوده‌اند، در صداوسیما و ‌رئیس دیوان محاسبات کشور بوده‌اند و در 4 سال گذشته هم کارنامه بسیار خوب و موفقی از خود ثبت کرده‌اند. آن هم در شرایطی که معضلات و مشکلات کشور زیاد بود و بحث تحریم‌ها وجود داشت، ایشان توانستند به بهترین شکل مجموعه وزارت کشور را ساماندهی کنند. از طرفی خود شما به‌عنوان یک کارشناس قطعا شهادت می‌دهید که ما در این شرایط کشور نیازمند یک وحدت و همدلی و هماهنگی ویژه هستیم و به جای یک کابینه سیاسی باید یک کابینه کارآمد وجود باشد؛ کابینه‌ای که اولویت اولش بحث اشتغال، تولید و بحث معیشت مردم باشد. البته شاید بعضی از افراد هم به‌دنبال این باشند که کابینه توان لازم را نداشته باشد و به‌دنبال تحمیل افراد ضعیفی از جریان خود باشند.
     
    ** یعنی اینکه رحمانی فضلی یک وزیر تحمیلی است، شایعه است؟
     
    من تا جایی که جناب آقای دکتر لاریجانی را می‌شناسم، شان ایشان اجل از این است که بخواهد شانیت ریاست قوه‌مقننه را در این حد پایین بیاورد که در مورد اینکه کدام وزیر کجا باشد یا نباشد اظهارنظر کند. برای ایشان قطعا مهم نیست که چه کسی وزیر باشد. ایشان به‌عنوان کسی که در این سه دوره اخیر رئیس مجلس بوده، نشان داده که مدیر مدبر، لایق و با تجربه‌ای هستند و از همه مهمتر مسئولان کلان نظام برایش خیلی مهم‌تر است از اینکه چه کسی وزیر باشد.
     
    شاید بین وزرا هم کسانی باشند که با ایشان ارتباط کاری بیشتری داشته‌اند، اما این دلیل نمی‌شود که خدای ناکرده آقای لاریجانی به‌دنبال باج‌خواهی باشند. چون چنین چیزی اصلا در شان ایشان نیست و همین طور دلیل نمی‌شود که آقای رئیس‌جمهور در پی باج‌دهی باشند که خب شما رئیس‌جمهوری را بهتر می‌شناسید و در مسائل سیاسی نسبت به خیلی‌های دیگر به ایشان نزدیک‌تر هستید. می‌بینید که آقای رئیس‌جمهور خوشبختانه چنین روحیه‌ای ندارند.
     
    در جلسه‌ای هم که ما با آقای رئیس‌جمهور داشتیم ایشان تاکید بر شایسته‌سالاری و کارآمدی کابینه داشتند و الان هم شرایط کشور به‌گونه‌ای است که همه باید دست به دست هم دهیم که ان‌شاءالله کابینه توانمندی داشته باشیم.
     
    ** عزت‌الله یوسفیان ملا در روزهای گذشته صراحتا عنوان کرد که مجلس آماده ابراز رای اعتماد به رحمانی فضلی است. این مسئله خود شایعات در خصوص وزیر کشور را بیشتر نمی‌کند؟
     
    آقای رئیس‌جمهوری در جلسه مذکور فرد خاصی را معرفی نکردند. اما جمله جناب آقای یوسفیان ملا به‌عنوان یک نماینده و با توجه به سوابق خود و بررسی‌هایشان، قطعا نظر کارشناسی ایشان است. در واقع می‌شود این طور گفت که بنا به حرف ایشان اگر آقای رحمانی فضلی از سوی رئیس‌جمهور معرفی شوند رای بالایی را خواهند آورد. بنده هم اعتقادم بر همین است. جناب آقای رحمانی فضلی و اکثر اعضای کابینه آقای دکتر روحانی رای اعتماد بالایی را کسب خواهند کرد. بنده پیش‌بینی‌ام این است که بین 85 تا 90 درصد وزرای پیشنهادی آقای روحانی رای لازم را خواهند آورد، چراکه مجلس دنبال این است که هرچه سریع‌تر دولت تشکیل شود و بتواند به وظایف اصلی خود بپردازد.
     
    اگر در فرمایشات ماه مبارک رمضان و عید فطر مقام معظم رهبری هم توجه کرده باشید، ایشان فرمودند امیدوارم سریع‌تر دولت دوازدهم تشکیل شود و به ماموریت اصلی خود که بحث اشتغال، تولید، معیشت مردم، محیط‌زیست و شرایط اقتصادی است، بپردازد. اینها نیازمند یک هماهنگی و همدلی بین دولت و مجلس است که نمایندگان مجلس هم تلاششان بر این است که ان‌شاءالله کمک کننند به دولت تا هرچه سریع‌تر استقرار پیدا کند و پاسخگوی وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش باشد.
     
    ** به‌طور خاص در این بازه زمانی، به‌نظر می‌رسد که فراکسیون امید به سبب سمت و سوی سیاسی و ویژگی‌های ساختاری خود، با بحث وزرای تحمیلی برخورد خواهد کرد و به قول آقای جعفرزاده می‌خواهند نشان بدهند روحانی تنها نیست. تعامل فراکسیون مستقلین با فراکسیون امید در بحث کابینه پیش‌رو چطور خواهد بود؟ (البته منظور این نیست که از سوی اشخاصی خاص یا مسئولان قوا وزرا تحمیل شوند)
     
    فراکسیون مستقلین به‌دنبال یک تعامل سازنده با دو فراکسیون اصولگرایان و امید است. هر دو فراکسیون خوشبختانه افراد صاحب‌نام، صاحبنظر و افراد متخصص و متعهدی دارند. در فراکسیون امید خود جناب آقای دکتر عارف، آقای تابش، آقای تاجگردون، آقای مطهری و خیلی عزیزان دیگر مانند آقای نوبخت و آقای کواکبیان حضور دارند که افراد باتجربه‌ای هستند و در مدیریت‌ها و پست‌های مختلفی حضور داشته‌اند. در فراکسیون اصولگرایان هم آقایان حاج بابایی، دهقان و سایر عزیزان تجارب ارزشمندی دارند و به‌دنبال استقرار دولت‌اند. خوشبختانه بحثی که این روزها در نظام مقدس جمهوری اسلامی بیشتر از هر چیزی مورد تاکید است وفاق و همدلی میان جریان‌های مختلف است.
     
    دیدار اخیر فرماندهان سپاه با جناب آقای روحانی خط بطلانی بود بر آنچه در چند ماه گذشته رسانه‌های بیگانه تبلیغش را کردند و امیدوار بودند در کشور بتوانند اختلافی درست کنند. کار ارزشمند فرماندهان عالی‌رتبه سپاه که به دیدار دکتر روحانی رفتند و استقبال گرم و فرمایشات ارزشمند آقای روحانی برای ملت، مردم و دوستداران انقلاب و نظام خبر بسیار امیدوارکننده و خوشحال‌کننده‌ای بود.
     
    ** پس با توجه به اظهارات شما به نظر می‌رسد کابینه پیشنهادی برخلاف دوره گذشته با مشکل زیادی روبه‌رو نشوند.
     

    من ابتدا یک شوخی هم با شما بکنم که گویا بعضی مطالب من وفق مراد شما نبود! برخی‌ها این روزها تلاش می‌کنند آقای رحمانی فضلی نباشد. اما من واقعا از نزدیک شاهد تلاش‌های ایشان در استان‌های کرمان بودم و هر سه ماه یک بار می‌آمدند و من شاهد پیگیری‌هایشان بودم. شما هم که توانش را دارید در بحث وحدت و هماهنگی کمک کنید تا این بحث‌ها ریشه‌دار نشود. ما هم به‌عنوان نماینده قطعا نظرات و انتقاداتی داریم، اما الان وقت این بحث‌ها نیست و باید بر وحدت و همدلی بیشتر اضافه کرد./ج

    آخرین ویرایش: دوشنبه 30 مرداد 1396 08:13 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  •  تولدتان را تبریک میگوییم

    نویسندگان وبلاگ
    صفحات اختصاصی
    مطالب اخیر
    کلمات کلیدی مطالب
    آرشیو وبلاگ
    دوستان من
    کانون های فنز پرشین بلاگ
    آخرین ویرایش: شنبه 28 مرداد 1396 11:51 بعد از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • تشکیل شورای انقلاب اسلامی

    با اوج‌گیری تظاهرات مردم، در سال ۱۳۵۷ خورشیدی، اندیشه تأسیس «شورای انقلاب اسلامی» مطرح شد که با سفر مرتضی مطهری به پاریس، این اندیشه، با امام خمینی در میان گذاشته شد.

    اکبر هاشمی رفسنجانی، در اینباره چنین نوشته‌است:

    آقای مطهری، در مراجعت از سفر پاریس، دستور رهبر عظیم الشأن انقلاب ایران (۱۳۵۷) را مبنی بر تشکیل شورای انقلاب اسلامی، آوردند. امام خمینی، آقایان شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید باهنر، هاشمی رفسنجانی و موسوی اردبیلی را به عنوان هسته اولیه شورای انقلاب اسلامی تعیین و اجازه داده بودند که افراد دیگر، با اتفاق نظر این پنج نفر، اضافه شوند و در جلسات ابتدایی، تصمیم بر این شد که حتی الامکان، ترکیب شورا، از اعضای روحانی و غیر روحانی، به نسبت مساوی و نزدیک به هم باشد. ترتیب انتخاب اعضای دیگر و تکمیل آن شورا، چنین بود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، آقایان سید محمود طالقانی، سید علی خامنه‌ای، محمد رضا مهدوی کنی، احمد صدر حاج سید جوادی، مهندس مهدی بازرگان، دکتر یدالله سحابی، مهندس مصطفی کتیرایی، سرلشکر ولی‌الله قرنی، سرتیپ علی اصغر مسعودی، به اتفاق آراء، به عضویت انتخاب شدند. پس از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷) و تشکیل دولت موقت، آقایان بازرگان، سحابی، کتیرایی، حاج سید جوادی و قرنی، به دولت و ارتش منتقل شدند و به جای آن‌ها، آقایان دکتر حسن حبیبی، مهندس عزت‌الله سحابی، دکتر عباس شیبانی، ابوالحسن بنی صدر و صادق قطب زاده انتخاب گردیدند و در مرحلهٔ بعد، پس از شهادت استاد مطهری، آقایان مهندس میر حسین موسوی، احمد جلالی و دکتر حبیب‌الله پیمان انتخاب شدند و آقای مسعودی، به کار اجرایی رفت.

    وی در رابطه با نقش مرتضی مطهری چنین می‌نویسد:

    طبعا چون امام حرف‌ها را برای ایشان زده بودند، مرجع برای ما ایشان بودند. بیشتر نص امام را از ایشان بایست می‌شنیدیم… ایشان، بیشتر از ما، مسائل فکری برایشان مطرح بود تا عملی و در گذشته هم این طوری بود. در شورای انقلاب اسلامی هم این طوری بود. خیلی مواظب بود که خطوط انحرافی فکری که آن روز در جامعه ما وجود داشت و سر و صدا هم زیاد داشت. اینها در شورای انقلاب راه پیدا نکنند.

    در ۲۲ دی ۱۳۵۷ امام خمینی تشکیل شورای انقلاب رااعلام نمود. وی در بخشی از اطلاعیه خویش گفت:

    ... به موجب حق شرعی و براساس رأی اعتماد اکثریت قاطع مردم ایران که نسبت به این جانب ابراز شده‌است در جهت تحقق اهداف اسلامی ملت، شورایی به نام شورای انقلاب اسلامی مرکب از افراد با صلاحیت و مسلمان و متعهد و مورد وثوق، موقتاً تعیین شده و شروع به کار خواهند کرد. اعضای این شورا در اولین فرصت مناسب معرفی خواهند شد. این شورا موظف به انجام امور معین و مشخصی شده‌است از آن جمله مأموریت دارد تا شرایط تأسیس دولت انتقالی را مورد بررسی و مطالعه قرار داده و مقدمات اولیه آن را فراهم سازد.

    عزت‌الله سحابی از اعضای شورای انقلاب دربارهٔ این شورا می‌گوید:

    شورای انقلاب آینهٔ تمام نمای ملت ایران و انقلاب بزرگ و فراگیر آن نبود، طرفداران شریعتی و نمایندگان احزاب سیاسی و ملی قدیم در آن‌جا نبودند، از نمایندگان جوانان و دانشجویان فعال هم هیچ‌کس نبود، از چپ‌ها و مارکسیست‌ها هم هیچ‌کس در آنجا نماینده نداشت، مجاهدین نماینده نداشتند، ولی آقایان روحانیون شورای انقلاب در سال ۵۸ تا ۵۹ من را به‌عنوان نماینده مجاهدین و اصحاب مرحوم دکتر شریعتی تلقی می‌کردند، میلیون هم بطور اخص نماینده نداشتند.

    [۱]

    اعضای شورای انقلاب

    هسته اولیه قبل از انقلاب

    (طالقانی و منتظری چون احتمال آزادی شان از زندان نمی‌رفت شامل نشدند)

    دیگر اعضا

    پس از انقلاب ده نفر به شورا اضافه شدند. برخی از این اعضا پس از انتقال به دولت و نهادهای دیگر جایگزین شدند.

    پس از درگذشت مطهری و طالقانی و انتقال مسعودی افراد زیر به شورا اضافه شدند که پس از استعفای دولت موقت همگی جایگزین گردیدند:

    فعالیت‌های شورای انقلاب اسلامی

    از اولین روز ورود خمینی بحث‌های مهمی از قبیل تشکیل دولت، تشکیل مجلس، ایجاد مجلس مؤسسان مجلس خبرگان در این شورا مطرح شد. در اولین گام، شورا، بازرگان را به عنوان نخست وزیر دولت موقت پیشنهاد و خمینی نیز او را منصوب کرد. بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ شورای انقلاب و دولت موقت تحت لوای رهبری خمینی و مشروعیت حاصله از حمایت‌های مردمی، زمام امور را به دست گرفتند. دومین اقدام شورا تشکیل «کمیته موقت انقلاب اسلامی» برای دفاع ازانقلاب و مقابله با ضد انقلاب در شهرها بود که حکم انتصاب مهدوی کنی به عنوان سرپرست کمیته مرکزی انقلاب اسلامی صادر شد. مصوبه مهم دیگر شورای انقلاب، تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸، بود. شورای انقلاب، ملی شدن بانک‌ها، سامان بخشیدن به دادگاه‌های انقلاب، برگزاری همه پرسی در رابطه با نظام جمهوری اسلامی، بررسی پیش نویس قانون اساسی و انتشار آن در جراید، تصویب قانون شوراهای محلی، تصویب ملی شدن صنایع بزرگ، تصویب آیین‌نامه مجلس خبرگان، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات مجلس شورای اسلامی و… را انجام داد.

    ریاست این شورا در ابتدا بر عهده مرتضی مطهری بود و پس از مرگ او طالقانی جای او را گرفت و با مرگ وی ابوالحسن بنی صدر به ریاست آن رسید. اولین رئیس شورای انقلاب مرتضی مطهری که در شب یازدهم اردیبهشت همان سال توسط گروه فرقان ترور شد. محمود طالقانی دومین رئیس شورای انقلاب در ۱۹ شهریور همان سال درگذشت.

    به دنبال بحران گروگان‌گیری در سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دولت بازرگان فردای آن روز استعفای خود را تسلیم خمینی کرد. شورای انقلاب بیانیه مهمی خطاب به ملت صادر کرد و یادآور شد که مصمم است در فرصت محدودی، برگزاری همه پرسی دربارهٔ قانون اساسی، انتخابات مجلس شورای ملی و ریاست جمهوری و… را به انجام برساند. متعاقب این بیانیه اعلام شد که شورا ترکیب تازه‌ای خواهد داشت و با ادغام دولت در شورا اعضای جدید شورا انتخاب شدند و در اداره مملکت بدین ترتیب تقسیم کار شد.


    آخرین ویرایش: - -
    ارسال دیدگاه
  • فهرست هیئت دولت‌های ایران

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    آخرین ویرایش: شنبه 28 مرداد 1396 11:07 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • ۱۰ گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها:در حالی که بسیاری از افراد تنها عدد در گوشه اسکناس را می بینند ارزش واقعی اسکناس در سریال نامبر آن نهفته است و برای یک ۱۰۰ دلاری می تواند از ۱۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار متغیر باشد. علاقه ذهن انسان به الگو ها نقش زیادی در ارزش این اسکناس ها ایفا می کند. الگوهای باینری (صفر و یک) یکی از محبوب ترین سریال نامبرها هستند و اسکناس با سریال ۰۰۰۰۰۰۰۱ ارزشی معادل پانزده هزار دلار دارد. ۱۰۰ اسکناس اول چاپ شده از هر نوع از ارزش خاصی برخوردارند و توسط بخش چاپ شونده بین بانک های مختلف پخش می شوند تا هیچ بانکی بیشتر از سایرین اسکناس با ارزش نداشته باشد. علاوه بر اولین اسکناس های چاپ شده اسکناس ها با سریال نامبر خاص هم از ارزش بالایی برخوردارند که این ارزش در کشوهای مختلف فرق می کند به عنوان مثال در آمریکا ۷۷۷۷۷۷۷۷ و در چین ۸۸۸۸۸۸۸۸ سریال های پر طرفدار هستند. جمع کردن اسکناس می تواند یک سرگرمی گران قیمت باشد. در این نوشته ۱۰ گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونر ها معرفی شده اند.

    ۱۰ گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها:

    1. اسکناس ۱۰۰۰ دلاریAlexander Hamilton به ارزش ۸۰۰۰ دلار

      در ۲۰۱۲ این اسکناس در یکی از قسمت های برنامه تلویزیونی Pawn Stars نشان داده و ۷۰۰۰ دلار قیمت گذاری شد. قیمت این اسکناس از سایر موارد این لیست کمتر است چون ۱۵۰ عدد از آن وجود دارد. اسکناس های سری ۱۹۱۸ کلکسیونی هستند علاوه بر ۱۰۰۰ دلاری اسکناس های ۵هزار و ۱۰هزار دلاری هم چاپ شدند که در موزه ها نگهداری می شوند. اسکناس هایی که علامت دلار در آن ها چاپ شده است با ارزش تر هستند و امروزه این اسکناس با توجه به سریال نامبر از ۸هزار تا ۱۰ هزار دلار ارزش دارد.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    2. اسکناس ۱۰۰ پوندی نیوزلند ۱۹۲۹ به ارزش ۱۱۵۰۰ دلار

      یک نمونه تقریبا نو این اسکناس ۱۰۰ پوندی در دسامبر سال گذشته به قیمت ۱۱۵۰۰ دلار فروخته شد. تا سال ۱۹۶۷ نیوزلند اسکناس چاپ نمی کرد و اسکناس های آن از اروپا وارد می شدند. این اسکناس یکی از اولین اسکناس های نیوزلند و بسیار کمیاب است که در آن تاریخ چاپ به صورت دست نویس درج شده است.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    3. اسکناس امپراتوری مینگ با ارزش ۶۰ هزار دلار

      این اسکناس به دوره اولین پادشاه امپراتوری بر می گردد و بین سال های ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۸ چاپ شده است. این اسکناس علاوه بر ارزش مالی ارزش تاریخی بسیار زیادی هم دارد. تنها دو نمونه از این اسکناس و جود دارد که یکی از آن ها در موزه نگه داری می شود.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    4. اسکناس یک میلیون پوندی به ارزش ۱۱۵ هزار دلار

      یکی از نه اسکناس یک میلیون پوندی در دنیا در سال ۲۰۱۱ به فروش رسید. این اسکناس در ۳۰ آگوست ۱۹۴۸ چاپ شده است. اسکناس فروخته شده روی کاغذ دارای نهان نگاری (واترمارک) چاپ شده بود و در زمانی که خزانه نیاز به قرض گرفتن پول از بانک انگلیس داشت استفاده می شد. این اسکناس موضوع فیلم سینمایی The Million Pound Note بود.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    5. اسکناس ۵۰ دلاری طلایی چاپ شده در ۱۹۲۸ به ارزش ۱۲۰ هزار دلار

      این اسکناس ۱۲۰ هزار دلار ارزش گذاری شده است. این اسکناس ها یک راه عالی برای سرمایه گذاری در طلا بودند و یکی از نوع های اولیه اسکناس بودند که در سال ۱۹۳۳ توسط دولت Roosevelt به یاد آورده شدند چون مالکیت طلا در آن زمان غیر قانونی بود. بسیاری از آن ها جمع آوری شد و در حال حاضر ۱۲ عدد از این اسکناس های طلایی موجود می باشد.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    مقاله های مشابه:

    سکه، اسکناس وتمبر

    1. اولین اسکناس رسمی استرالیا به ارزش ۲۲۶۰۰۰ دلار

      تنها یک عدد از این اسکناس ۱۰ شلینگی باقی مانده است. در سال ۱۸۱۷، ۱۰۰ عدد از این اسکناس چاپ شد و تا سال ۲۰۰۵ گمان می شد تمام آن ها از بین رفته اند تا اینکه یک عدد در یک کلکسیون اسکاتلندی پیدا و به قیمت ۲۲۶ هزار دلار قیمت گذاری شد.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    2. اسکناس استرالیایی کمیاب چاپ شده در ۱۹۲۴ به ارزش ۱٫۲ میلیون دلار

      اسکناس کمیاب ۱۰۰۰ پوندی استرالیا در یک مزایده عمومی رکورد جدیدی برای گران ترین اسکناس استرالیایی فروخته شده به جا گذاشت. اسکناس های ۱۰۰۰ پوندی تنها برای یک زمان کوتاه رایج بودند. از این اسکناس تنها یک نمونه در دست مردم وجود دارد.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    3. اسکناس ۵۰۰ دلاری طلایی چاپ شده در ۱۸۸۲ به ارزش ۲٫۴ میلیون

      یک مجموعه از اسکناس های قدیمی و کمیاب در کشوی یک بانکدار کشف شدند که در شرایط عالی قرار داشتند. قدمت اسکناس ها به ۱۸۰۰ می رسید و در ابتدا آن ها را غیر قابل قیمت گذاری اعلام کردند. تصور می شود این مجموعه به قیمت ۵٫۷ میلیون دلار به فروش برسد و کمیاب ترین مورد آن اسکناس ۵۰۰ دلاری طلایی چاپ شده در سال ۱۸۸۲ است.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    4. اسکناس ۱۰۰۰ دلاری Red Seal چاپ شد در ۱۸۹۱ به ارزش ۲٫۵ میلیون دلار

      این اسکناس در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۲٫۵ میلیون دلار به فروش رسید. تنها دو عدد از اسکناس Red Seal موجود در حال حاضر است. در این اسکناس تصویر ژنرال George Meade نشان داده شده است که فرمانده لشگر پتوومک در جنگ های داخلی بوده است.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    5. اسکناس Grand Watermelon چاپ شده در ۱۸۹۰ به ارزش ۳٫۲ میلیون دلار

      این اسکناس با قیمت ۳٫۲ میلیون دلار در ۲۰۱۵ رکورد دار قیمت اسکناس های عتیقه کمیاب است. Grand Watermelon فروخته شده در ۲۰۱۳ یکی از دو نمونه موجود این اسکناس است که یکی از آن در بانک سن فرانسیسکو نگه داری می شود.10 گران ترین اسکناس مورد علاقه کلکسیونرها

    آخرین ویرایش: جمعه 27 مرداد 1396 04:25 بعد از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • زارش طرح سلول بنیادی فولیکول مو

    تکنیک کاشت سلولهای بنیادی فولیکول مو همزمان در آمریکا در 2 موسسه تحقیقاتی در حال انجام است که یکی از آنها ISHRSآمریکا (انجمن بین المللی پیوند مو) که با همکاری مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی دانشگاه تهران و موسسه رویان در حال انجام این پروژه می باشد .

     

    این پروژه در حال حاضر در فاز حیوانی با نتایج قابل قبولی همراه بوده است ولی در انسان نتایج قابل قبولی نداشته است که امید است در آینده نزدیک بتوان تحولی در درمان ریزش مو ایجاد کرد.

     

    کشف سلولهای بنیادی فولیکول مو مژده ای بود برای بیمارانی که از ریزش مو رنج می برند. در این روش واکنش متقابل سلولهای بنیادی فولیکول مو hair follicle stem cell (FSC)با سلولهای مزانشیمال درم در محیط آزمایشگاه با تکثیر قابل توجهی همراه بوده است.

     

    در پروژه پیوند سلولهای درمال پاپیلای انسانی، نمونه کوچکی از فولیکولهای مو در طول یک پروسه جراحی تحت بی حسی موضعی از اسکالپ بیمار برداشته می شود. این سلولها از بقایای فولیکول مو جدا می گردد. و در یک محیط کشت مناسب در طول 3 هفته تکثیر شده و به صورت سوسپانسیون استریل در یک محیط انتقال مخصوص تزریق می گردد. تزریقات بصورت سطحی انجام شده و به دنبال این عمل، روش موی جدید بعد از تقریباً 3 ماه اتفاق می افتد. کاربرد کلینیکی این روش در مطالعات متفاوت است. فاز 1 این پروژه در 7 داوطلب در انگلستان صورت گرفت و نتایج منفی گزارش شد ولی در فاز IIکه توسط دکتر Farjoدر حال انجام است بصورت کلی موهای ایجاد شده، 40% افزایش موها در هر سایز 18% افزایش مو با قطر بیشتر از 30 میکرون بوده است.

     

    حدود 40% مردان و 20% زنان بالای 50 سال دچار درجاتی از ریزش مو هستند.

     

    درمانهایی که در حال حاضر برای آلوپسی وجود دارد شامل درمانهای دارویی و پیوند مو است. بعضی داروها بصورت گذرا باعث افزایش رشد مو می شود ولی این شیوه درمانی تنها جهت ریزش موی خفیف موثر است و در درمان ریزش موی شدید تاثیر قابل توجهی ندارد، بعلاوه عوارض جانبی مصرف دراز مدت داروها را نیز باید مدنظر داشت. پیوند مو با تکنیکهای مختلف از جمله FUE,FUTکه با انتقال گرافت از پشت به جلوی سر انجام می شود، روش درمانی دیگری است که در این متد تعداد موهای موجود تغییر پیدا نمی کند بلکه با تغییر توزیع آنها اثر درمانی خود را ایفا می کند.

     

    عمل جراحی پیچیده و وقت گیر است و بسیاری بیماران به همین دلیل انجام آن را نمی پذیرند. بسیاری از افراد نمی توانند از این تکنیک استفاده کنند چون در این تکنیک احتیاج به 2000 تا 5000 فولیکول مو می باشد که درصد بالایی از افراد با مشکل عدم داشتن موی کافی برای پیوند مواجه هستند.

     

    در این پروژه مشکلات بسیار کمتری پیش راه است، چرا که برداشت بافت از بیمار تنها با یک نمونه کوچک که شامل تقریباً 120 فولیکول مو باشد، انجام می شود و بنابراین آسیب آزار دهنده پوست سر به شکل حیرت انگیزی کاهش می یابد، بنابراین این تکنیک بسیار ساده تر با مدت زمان کوتاه تر و درد کمتری همراه است. مزیت دیگر این روش استفاده مجدد از همان نمونه کوچک در صورت ناکافی بودن مقدار مو است که در پیوند مو چنین امری امکان پذیر نیست.

     

    اما این روش مشکلات خود را نیز دارد از جمله اینکه در ین روش باید توانایی سلولهای بنیادی در تولید مو حفظ شود و مطمئن باشیم که تعداد قابل توجهی از سلولهای مورد نیاز در محیط کشت رشد خواهند کرد. تکنیک باید به گونه ای برنامه ریزی شود که هزاران سلول در هر بیمار تولید شده و باعث رشد موی استاندارد قابل قبولی برای بیمار شود.

     

    بعلاوه این ریسک وجود دارد که هیچکدام از این موها دوام رشد نداشته باشد و موهای رشد یافته باقی بماند و موهای رشد یافته نیز قطر و رشد و سلامت قابل قبولی داشته باشد.

     

    هزینه بسیار بالای این روش و نگرانی در مورد مشکلات احتمال بعدی و عدم ایجاد ظاهر دلخواه با توجه به اینکه کنترل ویژه ای در مورد تراکم یکنواخت و جهت موها وجود ندارد، از دیگر مشکلات این روش هستند.

     

    قابل ذکر است طبق مطالعات مختلف انجام شده در دنیا سلولهای تزریق شده می تواند فولیکولهای موی موجود فرد را تحت فشار قرار داده و باعث بازسازی و رشد موهای سالم در فرد می شود که در صورت قبول این تئوری مشکل ظاهر ناهمگون این روش حل خواهد شد.

     

    1. مطالعات وسیع انجام گرفته در دنیا در مراحل ابتدایی، اثرات سلول بنیادی مو را در درمان طاسی به اثبات رسانده است و مراحل تکمیلی این تکنیک در حال تحقیق و بررسی است.
    آخرین ویرایش: جمعه 27 مرداد 1396 11:57 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • فال و طالع بینی | کدام موفق ترند؟ افراد قد بلند یا قد کوتاه

    بسیاری از افراد بر این باورند كه افراد كوتاه قد در مقایسه با بلندقدها درآمد كمتری دارند و اغلب روسای این گروه از افراد قدبلند هستند.بررسی‌های انجام شده حاكی از آن است كه بیش از نیمی از افراد در كشور آمریكا به عنوان سرپرست ادارات و سازمان‌ها منصوب می‌‌شوند و بیش از 183 سانتی‌متر قد دارند.

    اگر تاكنون از شنیدن این همه نتایج غم ‌انگیز درباره عاقبت زندگی افراد كوتاه‌ قد نا امید نشده‌اید،این را هم بدانید كه براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه جان‌هاپكینز،در قدبلندها بویژه زن‌های قد‌‌بلند در مقایسه احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از زوال عقل كمتر است.

    همان طور كه محققان دانشگاه جان‌هاپكینز اعلام كرده‌اند، آنچه در ابتدا بیان شد موضوعی است كه تحقیقات علمی نیز آن را مورد تایید قرار داده‌اند.در‌صورتی‌كه تغذیه فرد در دو سال اول تولد مناسب نباشد،توانمندی‌های ذهنی و جسمی او در زندگی آینده به شدت تحت تاثیر قرارگرفت.بر این اساس به ازای هر 5/2 سانتی‌متر افزایش طول زانو احتمال زوال عقل و ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آلزایمر 16 درصد كاهش خواهد یافت،گر چه در مردان نیز احتمال ابتلا به این گروه از بیماری‌ها با افزایش قد،كاهش خواهد یافت اما با توجه به این‌كه مردان و زنان از نظر رژیم غذایی بهینه با هم متفاوت هستند،كاهش میزان ابتلا به بیماری‌ها در میان آنها متفاوت خواهد بود.

    جالب است بدانید كه افرادی كه حتی در سن نوجوانی در مقایسه با دیگر همسالان خود،كوتاه قد‌تر بوده‌اند نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.بنابراین اگر دو فرد هم قد را مورد مقایسه قرار دهیم متوجه می‌شویم كه درآمد یكی از آنها كه در سن نوجوانی كوتاه‌قدتر بوده است 5/1 تا 2 درصد كمتر از دیگری خواهد بود.شاید این طور به نظر برسد كه معمولا افراد كوتاه قد كمتر در فعالیت‌های اجتماعی مشاركت داشته و بنابراین مهارت‌های اجتماعی كمتری را كسب خواهند كرد.

    اما باید پذیرفت كه علی‌رغم وجود شواهد علمی برای تایید این نـظـریـه، راهـكـارهـای مـخـتـلـفی نظیر رژیم غذایی مناسب،فعالیت‌های فیزیكی و برقراری روابط اجتماعی در زندگی وجود دارند كه می‌توان از آنها برای كاهش خطر احتمال ابتلا به بیماری‌های ذهنی و آلزایمر استفاده كرد.این در حالی است كه در برخی از افراد كوتاه‌ قد،جهش ژنتیكی نادری رخ می‌دهد كه منجر به افزایش طول عمر آنها خواهد شد. این ناهنجاری روشی كه سلول‌های بدن آن را برای استفاده از عامل رشد هورمون شبیه به انسولین به كار می‌برند تحت تاثیر قرار می‌دهد.در حالی كه این عامل رشد،نقش بسیار مهمی در رشد فرد در دوران كودكی داشته و از آن به عنوان یك راهكار منحصر به فرد برای افزایش حجم ماهیچه‌ها و عضلات بدن، جلوگیری از مرگ سلول‌ها و كاهش تجمع چربی در بدن استفاده می‌كنند.

    آخرین ویرایش: جمعه 27 مرداد 1396 11:55 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm سه شنبه 24 مرداد 1396 12:24 بعد از ظهر نظرات ()
    آخرین ویرایش: چهارشنبه 25 مرداد 1396 09:44 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm دوشنبه 23 مرداد 1396 07:53 بعد از ظهر نظرات ()

    بازخوانی «منشور حقوق شهروندی» با حضور کامران آقایی

    کامران آقایی . وکیل دادگستری

    در نشست بازخوانی منشور حقوق شهروندی مطرح شد که شهروند کیست؟ حقوق شهروندی چه مواردی را شامل می شود؟ و آیا حقوق شهروندی باید خواست تمام اقوام را مد نظر قرار دهد؟

    به گزارش ایسنا، کامران آقایی عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در میزگرد سوم از سلسله میزگردهای علمی - تخصصی «بازخوانی منشور حقوق شهروندی» که توسط دبیرخانه کنگره بین‌المللی حقوق شهروندی با حضور پژوهشگران حوزه حقوق شهروندی برگزار شد، گفت: شهروند ترجمه اصطلاح سیتیزن است، اما صرف نظر از معنای ترجمه‌ای شهر در فلسفه سیاسی بار معنایی معینی داشته است. از جهت کیفی شهر عبارت است از یک جامعه سیاسی؛ شهر جایی است که در آن قانون مکتوب به عنوان امری ثابت حاکمیت دارد.

    وی افزود: خصوصیت اصلی شهر این است که اصل رعایت قانون در آن وجود دارد. در دوران کلاسیک می گفتند طبیعت انسان به نحوی است که باید در جامعه زندگی کند. دو اصل در جامعه سیاسی قدیم وجود داشت، نخست اصل مالکیت که مغایرت پیدا می‌کند با اصل برابری و دیگری امنیت و حفظ جان افراد که مغایرت پیدا می‌کند با اصل آزادی.

    این وکیل دادگستری ادامه داد: با توجه به افکار افلاطون که بشر در جوهر متفاوت است موضوع برابری در آن زمان امکان پذیر نبوده است. مبنای اجتماعی بودن افراد قرارداد اجتماعی است. در قراردادهای روزمره معتقدیم که ما به آن‌ها اعتبار می دهیم. قرارداد اجتماعی مخلوق اراده‌های افراد است و این اراده‌ها در فضایی برابر ایجاد می‌شود. قرارداد اجتماعی مبتنی بر حق افراد است. انسان‌ها با حقوقی که از قبل دارند قرارداد اجتماعی را ایجاد می کنند.

    این عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: در قرارداد اجتماعی این مساله که حکومت موظف است آدمی را به تکامل برساند از بین می‌رود. در نظام جدید حقوق طبیعی کشف عقل مستقل محسوب می شود. اگر بشر را مطالعه کنیم برخی حقوق را از ذات بشر استخراج می‌کنیم که برابری و آزادی را می‌توانیم شامل این موارد بدانیم.

    آقایی بیان کرد: کانت در کتاب فلسفه حقوق دو نکته را مطرح می کند و می‌گوید حقوق امری عقلی و کشفی است و در عین حال معتقد است شهروند در امر حکومت مشارکت دارد، یعنی حکومت امری فراانسانی محسوب نمی شود. می گوید مردم اجزای حکومت هستند نه تابع حکومت. این موارد در نظام حقوق شهروندی جدید به عینه پذیرفته شده است.

    وی گفت: از اصل آزادی، برابری و حفظ زندگی صحبت می‌کنیم و ممکن است در قوانین به رسمیت بشناسیم، ولی رسمیت به این معنی است که در عالم خارج محقق می شود. گروهی از منتقدان اندیشه های لیبرالی می گویند این اصول حقوق شهروندی سبب نابرابری می شود. اگر اصل اولیه حقوق شهروندی مشارکت افراد در تصمیمات اجتماعی باشد و ما این توانایی را نداشته باشیم که تمام افراد را در این مشارکت دخالت دهیم باعث شدیم برخی از گروه‌های اجتماعی از صحنه مشارکت حذف شوند. اگر خواسته همه افراد قابل طرح نشود ممکن است باعث پرخاشگری و شورش شود.

    این عضو هیئت مدیره کانون وکلای مرکز خاطرنشان کرد: برخی نظریه پردازان حقوق شهروندی سلسه مراتب تاریخی را برای حقوق شهروندی طراحی کرده‌اند. مثلا می گویند تا قرن ١٨ مردم تلاش داشتند به حقوق مدنی خود دسترسی پیدا کنند و تا قرن ١٩ به دنبال حقوق سیاسی خود بودند، اما در فرآیند سوم حقوق اجتماعی مطرح می شود، تمام افراد به حقوقی مثل بهداشت و تامین اجتماعی... دسترسی پیدا می کنند.
    مواد ٢ تا ٧ منشور حقوق شهروندی از این دسته حقوق به عنوان حقوقی که باید در اختیار مردم قرار گیرد نام برده است.

    آقایی گفت: در جامعه‌ای که حقوق شهروندی پذیرفته می‌شود، حقوق شهروندی مورد حمایت نظام سیاسی قرار می‌گیرد. حقوق شهروندی مانند حقوق بشر مختص به جای خاصی نیست، ولی حقوق شهروندی باید به خواست اقوام مختلف در جامعه پاسخگو باشد. اقوام دارای هویت های مختلفی هستند و علاقه دارند در قالب حقوق شهروندی از هویت شان حمایت شود و در واقع بنیاد نظام سیاسی که حقوق شهروندی در آن پذیرفته می شود باید به یک نظام تکثرگرا تبدیل شود.

    وی بیان کرد: در منشور حقوق شهروندی جا به جایی برخی مواد لازم است، در برخی موارد به حقوقی اشاره شده، ولی تفسیر آن در جای دیگر است. در مورد حقوق کودکان هم باید حمایت از حقوق  آنها و مسئله آموزش آن ها مورد توجه باشد.

    در ادامه این نشست، مونس کشاورز دبیر دبیرخانه کنگره بین المللی حقوق شهروندی اظهار داشت: رییس جمهور در توضیحی که در ابتدای منشور حقوق شهروندی مطرح کردند تمام مسئولان و سه قوه را فراخواندند؛ چرا که گفتند حقوق شهروندی اجرایی نخواهد شد مگر با یک عزم جدی ملی.

    وی افزود: در ملاقاتی که با مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتیم بر آموزش و حضور جوانان در حوزه حقوق شهروندی تاکید شد. ما به لحاظ اینکه همه بتوانند در حوزه حقوق شهروندی جایگاه خود را پیدا کنند فعالیت می کنیم. این جلسات بازخوانی منشور منجر می شود به چاپ کتابی درباره مشروح مذاکرات در این جلسات. این کتابی نیست که در کتابخانه بماند قرار است به مسئولین اجرایی تقدیم کنیم و راهکارهای بهتر اجرایی شدن منشور را در آن ببینیم.

    کشاورز گفت: کتابی تحت عنوان پژوهشگران و فعالان حقوق شهروندی در حال تدوین است که قرار است به رییس جمهور تقدیم شود. این کتاب مشروح نوشته های فعالان این حوزه است. کتابخانه حقوق شهروندی هم در حال تاسیس است، این کتابخانه نیاز به افرادی دارد که مداوم در این کتابخانه خدماتی را برای شهروندان ارائه کنند. اگر دوستان دیدگاهی در این باره دارند ما را در جریان بگذارند.

    وی ادامه داد: به مناسبت روز جهانی مسجد همایش نقش اماکن و آموزه های مذهبی در تحقق حقوق شهروندی را پیگیری می کنیم. ما باید از پتانسیل این نهادها در گسترش حقوق شهروندی استفاده کنیم. همچنین برنامه های مشترکی با سازمان بهزیستی برای اقشار آسیب پذیر داشتیم. مجوز فصلنامه حقوق شهروندی هم اخذ شده که سومین شماره آن در پاییز ماه چاپ خواهد شد.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 23 مرداد 1396 07:55 بعد از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm دوشنبه 23 مرداد 1396 10:17 قبل از ظهر نظرات ()

    تاریخچه مرکز آموزش مدیریت دولتی

    در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی مستخدمین دولت به استناد تبصره 3 ماده 44  قانون استخدام كشوری، مصوب 1345، مبنی بر تأسیس موسسه‌ای برای آموزش مدیریت و فنون اداری، مؤسسه‌ای در تیرماه 1348 با نام «مركز آموزش مدیریت دولتی» وابسته به سازمان اموراداری و استخدامی سابق کشور تشکیل و فعالیت های خود را در چارچوب مأموریت‌ها و وظایف قانونی تعریف شده، شروع نمود.
    پس از تاسیس ، بیشتر فعالیت های مرکز آموزش مدیریت دولتی بر روی آموزش های شغلی کوتاه مدت (بدو خدمت و ضمن خدمت) مدیران و کارکنان شامل آموزشهای توجیهی بدو خدمت کارکنان، آموزشهای توجیهی مدیریت بدو انتصاب مدیران، آموزشهای حین خدمت مدیران سطوح مختلف، آموزشهای مشاغل مشترک اداری دستگاه‌های اجرایی متمرکز شده بود، اما در تاریخ 2/8/1351 شورای گسترش آموزش عالی کشور ، مجوز اولین دوره آموزش بلندمدت در مقطع فوق لیسانس در رشته مدیریت دولتی را برای مرکز آموزش مدیریت دولتی صادر نمود. بعد از آن مرکز آموزش مدیریت دولتی برنامه های خود را در جهت ارتقای دانش مدیریت حرفه ای تحت عنوان دوره های بلندمدت در سطوح کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های مختلف مدیریت (مدیریت مالی ـ مدیریت سیستم های اطلاعاتی ـ مدیریت عمران شهری ـ مدیریت صنعتی ـ مدیریت اداری ـ مدیریت آموزشی ـ مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی) ارائه نمود و فارغ‌التحصیلان مختلفی را در رشته‌های مذکور به نظام اداری کشور عرضه کرد.
      در تیرماه سال 1381 بدنبال ادغام دو سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به استناد  مصوبه شماره 655/13 مورخ 3/4/81 شورای عالی اداری، مرکز آموزش مدیریت دولتی وابسته به سازمان امور اداری و استخدامی کشور با مؤسسه عالی پژوهش در برنامه‌ریزی وابسته به سازمان برنامه و بودجه در یکدیگر ادغام و موسسه جدیدی  تحت عنوان موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی وابسته به سازمان مدیریت و برنامه ریزی سابق کشور شکل گرفت. با شکل‌گیری موسسه مذکور برگزاری دوره‌های بلندمدت تقریباً متوقف شد و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در زمینه‌های فناوری اطلاعات، عمومی(فرهنگی -اجتماعی)، مشاغل مشترک اداری، بویژه دوره‌های بهبود مدیریت قوت گرفت.
    با تغییر ساختار و تشکیلات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور (براساس مصوبه شورای عالی اداری) و تبدیل آن به دو معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ومعاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و ابلاغ تشکیلات سازمانی هر دو معاونت در تاریخ 8/8/1388، مرکز آموزش مدیریت دولتی به عنوان یکی از واحدهای وابسته معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در ساختار سازمانی معاونت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تعریف شد و بدین ترتیب مرکز آموزش مدیریت دولتی با مأموریت‌های نوین دوباره احیاء گردید.

    پس از احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال 1393 و تغییر در ساختار و ماموریت های سازمان در مباحث توسعه و برنامه ریزی، مرکز آموزش مدیریت دولتی به "مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری" تغییر نام یافت. در ساختار جدید وظیفه آینده پژوهی و آموزش و پژوهش در راستای توسعه کشور به مرکز واگذار گردید و قرار شد مرکز چراغ راهنمای پژوهشی، توسعه و آینده نگری برای سازمان گردد. در این زمینه مرکز وظیفه دارد؛ ورود به عرصه های آینده پژوهی و برنامه ریزی به همه معاونت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیشنهاد های سازنده و عملیاتی ارائه و بر این فعالیت ها نظارت نماید.

    آخرین ویرایش: دوشنبه 23 مرداد 1396 10:18 قبل از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm یکشنبه 22 مرداد 1396 06:53 بعد از ظهر نظرات ()

    ناصر کاتوزیان

    از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    پرش به: ناوبری، جستجو
    پروفسور امیرناصر کاتوزیان
    زادروز۱۳۰۶ خورشیدی
    تهران
    درگذشت۱۱ شهریور ۱۳۹۳ (۸۷ سال)
    بیمارستان تهران کلینیک
    علت مرگبیماری ذات‌الریه
    ملیتایرانی
    پیشهحقوقدان، نویسنده
    شناخته‌شده برایاز جمله تدوین‌کنندگان پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی و یکی از نامزدهای جبهه ملی در انتخابات خبرگان قانون اساسی

    امیرناصر کاتوزیان (متولد ۱۳۰۶ تهران، درگذشت ۱۳۹۳ تهران) از حقوقدانان برجستهٔ ایرانی و نویسندهٔ کتب دانشگاهی در رشتهٔ حقوق مدنی بود. وی از اساتید حقوق دانشگاه تهران بوده‌است.

    زندگی‌نامه[ویرایش]

    ناصر کاتوزیان در ۱۳۰۶ خورشیدی در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان اقبال در به اتمام رساند و دوران دبیرستان را در دبیرستان علمیه طی کرد. سپس وارد دانشگاه تهران شد و به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. در ادامه تحصیلات خود رشته حقوق قضا را انتخاب کرد و در سال ۱۳۳۹ با دفاع از رساله دکتری خود با عنوان «وصیت» به اخذ عنوان دکتری حقوق نایل شد. محمود شهابی خراسانی از اساتید مهم وی در زمینه حقوق است. ناصر کاتوزیان در تدوین اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت. ناصر کاتوزیان پس از انقلاب فرهنگی ۱۱ سال از استادی دانشگاه تهران برکنار شد تا آنکه مجدداً از وی دعوت به عمل آمد.[۱] وی را پدر علم حقوق ایران نیز می‌خوانند.

    او تاکنون حدود ۴۵ جلد کتاب تألیف کرده‌است، که اکثر آن‌ها کتب آموزشی دانشگاهی هستند.[۲]

    کاتوزیان یکی از نویسندگان اصلی پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی بود[۳] وی در انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ شرکت کرده و در فهرست کاندیداهای مورد حمایت جبهه ملی ایران، نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق قرار داشت که موفق به راهیابی به مجلس نشد.[۴]

    درگذشت[ویرایش]

    امیرناصر کاتوزیان پدر علم حقوق ایران صبح سه شنبه یازدهم شهریور ۱۳۹۳ در سن ۸۷ سالگی درگذشت.[۵][۶][۷]

    برخی از کتاب‌ها

    • از کجا آمده‌ام آمدنم بهر چه بود (خودزندگی‌نامه)
    • شیوه تجربی تحقیق در حقوق
    • قانون مدنی در نظم حقوق کنونی
    • توجیه و نقد رویه قضایی
    • گامی بسوی عدالت (۲ جلد)
    • مقدمه علم حقوق
    • فلسفه حقوق (۳جلد)
    • درس‌هایی از عقود معین (۲ جلد)
    • نظریه عمومی تعهدات
    • کلیات حقوق (۲ جلد)
    • قواعد عمومی قراردادها (۵ جلد)
    • اثبات و دلیل اثبات (۲جلد)
    • ارث
    • حقوق مدنی خانواده (۲ جلد)
    • گویا تر از گفتارها
    • عقود معین (۴ جلد)
    • الزامات قراردادی
    • قواعد عمومی مسئولیت مدنی (۳جلد)
    • اموال و مالکیت
    • وقایع حقوقی
    • مسئولیت عیب ناشی از تولید کالا
    • اعتبار امر قضاوت شده
    • الزام‌های خارج از قرارداد - مسئولیت مدنی
    آخرین ویرایش: یکشنبه 22 مرداد 1396 06:53 بعد از ظهر
    ارسال دیدگاه
  • محمدMohammad آستانه اصل Astanehaslm یکشنبه 22 مرداد 1396 06:48 بعد از ظهر نظرات ()

    .  دکتر سیدتقی نوربخش در جمع خبرنگاران با اشاره به بیمه خبرنگاران، افزود: کمیته‎ای متشکل از سازمان تامین اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت بهداشت و درمان تشکیل شده که در هر منطقه تعیین می‎کند چه کسانی از خبرنگاران شامل این قانون می‎شوند.

    وی اظهار کرد: فقط حرفه خبرنگاری جزء مشاغل سخت و زیان‎آور است و افراد دیگری که در دفتر رسانه‎ها و بخش پشتیبانی انجام وظیفه می‎کنند این قانون شامل حال آنان نمی‎شود.

    رئیس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: این قانون خیلی وقت است که ابلاغ شده است و سازمان تامین اجتماعی هم یکی از متولیان کمیته بیمه تشخیص خبرنگاران است.

    آخرین ویرایش: یکشنبه 22 مرداد 1396 06:51 بعد از ظهر
    ارسال دیدگاه
تعداد صفحات : 4 1 2 3 4